A A A K K K
людям з порушенням зору
Відділ освіти, молоді та спорту Новослобідської сільської ради

Оцінювання діяльності шкіл як засіб підвищення якості освіти: вивчаємо досвід колег

Дата: 04.11.2020 09:37
Кількість переглядів: 193

«Лише усвідомлене прагнення педагогічного колективу постійно підвищувати якість освітнього процесу у школі дає результат. Жодними перевірками цього не досягти. На це вказує досвід і Державної служби якості освіти України, і Чеської шкільної інспекції. Тому важливо популяризувати найкращі практики самооцінювання шкіл», − Руслан ГУРАК, голова Державної служби якості освіти України 

3 листопада 2020 року відбувся міжнародний вебінар для освітян Донецької, Запорізької, Кіровоградської, Одеської, Сумської та Херсонської областей на тему «Оцінювання діяльності шкіл у як засіб підвищення якості освіти». Для обговорення було винесене питання забезпечення якісної освіти у  школі та підходи щодо проведення оцінювальної роботи на прикладі досвіду Чехії.

Організаторами онлайн-вебінінару виступили Державна служба якості освіти України та Асоціація з міжнародних питань (Чеська Республіка).

Міжнародний вебінар охопив біля 500 учасників - представників Державної служби якості освіти України та її територіальних органів, Асоціації з міжнародних питань, Чеської шкільної інспекції, керівників, педагогічних працівників закладів освіти Донецької, Запорізької, Кіровоградської, Одеської, Сумської та Херсонської областей, громадськість, медіа тощо. Від педагогічної спільноти Новослобідської сільської ради участь узяли Чернякова Т.М., начальник відділу освіти, молоді та спорту Новослобідської сільської ради, Сахно О.І., директор Новослобідського ЦПРПП, Маханькова В.В., консультант Новослобідського ЦПРПП.

Tomas Pavlas, представник шкільної інспекції Чеської Республіки  у своєму виступі на тему «Якісна школа та підходи щодо її оцінювання: проведення оцінювальної роботи на рівні школи», презентував загальну систему підтримки чеських шкіл у самооцінюванні. Чеська система самооцінювання якості освіти в школі має такі складові:

  • інструменти оцінювання;
  • взаємне навчання шкіл самооцінюванню;
  • консультування закладів освіти;
  • навчання координаторів.

За сприяння шкільної інспекції у Чехії створено Рамки для власного оцінювання школи. В їх основі – набір запитань, які структуровані відповідно до напрямів оцінювання якості школи. Мета Рамок – мотивувати школи до послідовного підвищення якості освітнього процесу − від оцінювання актуального стану до впровадження заходів розвитку.

Міжнародний онлайн-вебінар організовано в межах проєкту «Розвиток системи оцінювання якості освіти у регіонах України», який реалізується за співпраці між Державною службою якості освіти України, Асоціацією з міжнародних питань, Чеською шкільною інспекцією за підтримки Чеської агенції розвитку.

Довідково матеріали, що будуть цікаві педагогам:

Презентація Tomas Pavlas тут.

В межах проєкту «Розвиток системи оцінювання якості освіти в регіонах України» (на 2019–2021 роки) створено інформаційний документ «Самооцінювання школи: інспірація серед можливих інструментів оцінювання» (2019).

Також ознайомитися з книгами з питань забезпечення якості освіти та якості освітньої діяльності:

«Вибрані методи, процедури та інструменти оцінювання якості навчання» (2018).


« повернутися

Вхід для адміністратора