ІНКЛЮЗИВНА ОСВІТА: РІЗНІ МОЖЛИВОСТІ – РІВНІ ПРАВА
Ми маємо справу з найскладнішим, неоцінен-
ним,найдорожчим, що є в житті, – з дитиною.
Від нас, від нашого вміння, майстерності, мис-
тецтва, мудрості залежить її життя, здоров’я,
розум, характер, її місце і роль у житті.
В. Сухомлинський
13 грудня 2019 року методистом методичного кабінету (Маханьковою В.В.) було проведено семінар-практикум для спеціалістів психологічної служби «Особливості психологічного супроводу інклюзивної освіти». У заході взяли участь практичні психологи та соціальні педагоги закладів освіти Новослобідської сільської ради.
Навчання та виховання дітей з особливими освітніми потребами ставить ряд проблем, що потребують негайного вирішення: формування психологічної готовності всіх учасників освітнього процесу до взаємодії з такими учнями, методична підтримка педагогічних працівників, психологічна допомога батькам, профілактика дискримінації в учнівському середовищі, формування позитивного мікроклімату, дружнього та неупередженого ставлення до учня.
Перебування дитини з особливими освітніми потребами у закладі освіти передбачає обов’язковий психолого-педагогічний супровід фахівцями психологічної служби. Зважаючи на це, під час семінару було обговорено нормативно-правові акти, що регламентують психологічний супровід та соціально-педагогічний патронаж дітей з ООП, визначили напрямки роботи спеціалістів з даною категорією дітей, їх батьками та педагогами, розмежували функції практичного психолога та соціального педагога.
Учасники заходу мали можливість спробувати свої сили у визначенні сильних сторін, потенційних можливостей та потреб дитини, формулюванні цілей роботи з нею, обговорили питання співпраці із фахівцями інклюзивно-ресурсного центру та розглянули особливості проведення діагностичної та корекційно-розвиткової роботи.