Розвиток м’яких навичок учнів під час навчання: консультуємо, інформуємо, надаємо допомогу
Із кінця 90-х років у бізнесі та менеджменті почалося активне використання терміну stem – stеam – stream. Мова йде про швидкі зміні у бізнесі та менеджменті. Як це стосується сьогоднішньої школи?
Стрімкий розвиток бізнесу в кінці ХХ на початку ХХІ століття викликав необхідність визначення нових основних компетентностей та навичок для успішного працевлаштування. Серед них сьогодні названі: уміння вирішувати складні завдання, критичне мислення, креативність, управління людьми, навички координації та взаємодії, емоційний інтелект, судження і прийняття рішень, клієнтоорієнтованість, уміння вести переговори, когнітивна гнучкість.
Вчені Ґарварда підрахували, що у реалізації людини як особистості тільки 15% успіху належить твердим навичкам, і 85% - м’яким. На думку професора Катерини Крутій 60% успіху дітей під час навчання в початковій школі залежить саме від м’яких навичок. У старшій школі цей відсоток складає 70%. Отже є над чим подумати педагогам.
Саме розвитку м’яких навичок учнів під час навчання був присвячений методичний порадник, що 23 листопада 2021 року в режимі онлайн провели для педагогів Князівської гімназії працівники Новослобідського ЦПРПП.
У ході порадника педагоги мали змогу самостійно пройти тест на визначення рівня володіння м’якими навичками, познайомитися із різними вправами для формування soft skills у школярів та умовами їх застосування на уроках з різних предметів.
У підсумку порадника було визначено , що формування м’яких навичок у школярів сприятиме ефективності навчального процесу та формуватимуть в учнів необхідні для життя компетентності.