Нова українська школа: переходимо на новий рівень. Основні компетентності сучасного педагога
Що означає бути компетентним вчителем?
Проблемі розвитку основних компетентностей сучасного педагога було присвячено онлайн-студію для педагогів Новослобідської сільської ради, що відбулася 4 лютого 2022 року.
Під час заходу педагоги ділилися власним досвідом роботи над розвитком професійних компетентностей. Цікавими для учасників стали виступ Олени Овсянко, заступника директора з навчально-виховної роботи Князівської гімназії, з теми «Інформаційно-цифрова компетентність педагога», яка розкрила важливість ІКТ-навичок педагога під час дистанційного навчання. Досвід роботи колективу Новослобідського НВК з теми «Здоров’язбережувальна компетентність педагога», який представила Ірина Лазарь, заступник директора з навчально-виховної роботи Новослобідського НВК. Заставила поміркувати презентація досвіду роботи Валентини Биваліної, учителя початкових класів Мазівської гімназії, що розкрила можливості використання технології дудлінг в освітньому процесі. Оксана Сахно, директор КУ «Новослобідський ЦПРПП», розкрила для педагогів особливості побудови власної траєкторії професійного розвитку через оволодіння основними професійними компетентностями на високому рівні.
У підсумку онлайн-студії педагоги виділили основні етапи роботи зі створення індивідуальної траєкторії професійного розвитку педагогів:
- Аналіз ситуації («Що я маю/знаю/вмію?»).
- Визначення образу зображення бажаного результату («Що я хочу?»).
- Визначення тактики досягнення мети («Що необхідно зробити?»).
- Планування індивідуальної траєкторії розвитку педагога.
- Покрокова реалізація індивідуальної траєкторії розвитку професійної компетентності.
- Аналіз успішності реалізації індивідуальної траєкторії професійного розвитку педагога. («Чого досяг? Що потребує додаткової корекції?»).